PRAKTYKI FIRM UBEZPIECZENIOWYCH

Potrzebę istnienia i funkcjonowania kancelarii odszkodowawczych pomagających poszkodowanym w wypadkach najlepiej można zobrazować na kilku przykładach zachowań zakładów ubezpieczeniowych odpowiedzialnych za wypłatę odszkodowania, z którymi spotkamy się w naszej praktyce.

Metoda pierwsza: zniechęcić poszkodowanego

Poniósł Pan stratę? To proszę udokumentować, za ile kupił Pan spodnie zniszczone w czasie wypadku? Nie ma rachunku? Trudno, nic nie wypłacimy. Złamana ręka? Nasza komisja orzekła zerowy procent uszczerbku na zdrowiu, nie należy się odszkodowanie! Koszty leczenia? Dlaczego leczył się Pan w prywatnej przychodni? Proszę czekać na naszą decyzję. Jak to mijają już 3 miesiące? A wie Pan, ile inni czekają? Pan nie jest jedynym klientem.

Takie zachowania instytucji, która ma za ustawowe zadanie pomóc poszkodowanemu w jego nieszczęściu, wciąż są stosowane wobec poszkodowanych.

Metoda druga: ugoda

Dobrze, wypłacamy Panu za zniszczone ubranie 237 złotych i 30 groszy, za leki 23 złote 45 groszy, za uszczerbek na zdrowiu 5000 złotych. Proszę podpisać, że wyraża Pan zgodę na takie rozstrzygnięcie sprawy i zrzeka się dalszych roszczeń. Nawet gdyby należało się klientowi 500 000 zł, a nie 5000, to po samodzielnym zawarciu ugody nic nie będziemy mogli poradzić. !
Uwaga, ugody podpisane przez rodziców w imieniu małoletnich są nieważne z mocy prawa…

Metoda trzecia: odmowa (stosowana najczęściej w przypadku szkód rzeczowych)

Niniejszym zawiadamiamy, iż odszkodowanie nie może być przyznane, ponieważ wypadek miał inny przebieg niż opisywany przez Pana.

Albo:

Niniejszym zawiadamiamy, iż odszkodowanie nie może być przyznane, gdyż nasz klient (ubezpieczony) nie potwierdza okoliczności wypadku podanych w zgłoszeniu szkody.

I na koniec, oczywiście, standardowa regułka: Niniejsza decyzja jest ostateczna, roszczeń można dochodzić na drodze postępowania sądowego. Ilu klientów odważy się pójść do sądu? Jeden na stu? Pójdzie, wygra należne odszkodowanie wraz z odsetkami, ale pozostałe 99 przypadków stanowi czysty zysk dla ubezpieczalni.
Przykładów podobnych do powyższych można wymienić jeszcze wiele.

ZOSTAŁEŚ
POSZKODOWANY ?

Możemy Ci pomóc !

694 160 366

LOKALIZACJA

KONTAKT

Tel. kom.: 694 160 366
Tel.: 43 659 13 11

e-mail: biuro@nowium.pl

ul. Łaska 39   (II piętro)
98-220 Zduńska Wola
(budynek Galerii Venus)

Szczegóły dojazdu »

LOKALIZACJA